Over Pedicure van Muiden
De eigenaresse van voormalig 'Handsome Bodycare', een nagelstudio, heeft me gevraagd om een nieuw logo te ontwerpen. Tijdens ons gesprek werd duidelijk dat ze niet langer tevreden was met de huidige kleuren en logo op haar website en in haar werkruimte, en dat ze de voorkeur geeft aan werken onder de naam 'Pedicure van Muiden'. Bij de oprichting van haar bedrijf ontbrak het haar aan zowel tijd als financiële middelen voor een passend bedrijfslogo. Nu streeft ze ernaar een jonger publiek aan te spreken en haar merk een frissere uitstraling te geven.


Achter het ontwerp
De uitdaging in dit ontwerpproces is om een modern, fris en origineel logo te creëren dat zowel jongeren als ouderen aanspreekt en tegelijkertijd de medische en cosmetische aspecten van haar bedrijf weerspiegelt. Ze wil met haar logo opvallen en zichzelf positioneren als dé nagelstudio van Muiden. Het was dan ook van belang om Muiden in de schijnwerpers te zetten. "Vermijd nagellakpotjes en nagels in het logo," voegde de eigenaresse eraan toe. Ik ben hiermee aan de slag gegaan en heb een ontwerp gemaakt dat tijdloos is en echt de zelfverzekerdheid uitstraalt dat zij DE pedicure van Muiden is.
Eindresultaat
Het eindresultaat omvat zowel een kleurenpalet als primaire en secundaire logo's. Het omvat ook het ontwerp van visitekaartjes en productontwerpen zoals mokken. Bij de eindproducten ligt de nadruk op typografische logo's, wat het minimalistische, schone en deskundige gevoel in de huisstijl naar voren brengt.
